Zeleninové

desatero

  1. Na talíř si nakrájejte pro uzobávání něčeho dobrého např. kedlubnu, papriku, okurku, rajče a dopřejte si čerstvé zeleninové mlsy právě i mezi jídly.

  2. Když připravujete polévku, snězte jednu čerstvou karotku či jinou zeleninu, kterou byste jinak dali do polévky.

  3. Běžné přílohy obohaťte o další zeleninu: do brambor, rýže či těstovin přimíchejte na drobno nakrájenou zeleninu (mrkev, hrášek, cuketu, patizon). Přílohovou zeleninu lehce poduste nebo orestujte, aby měla podobnou konzistenci jako přílohový základ a dobře se v něm schovala.

  4. Kromě přílohy si připravte i restovanou zeleninu s čerstvými bylinkami - fazolky, lusky, kukuřici, cuketu, rajčata nebo jednoduše použijte pro zpestření jídla směs zeleniny, kterou máte po ruce. Dochuťte tymiánem, yzopem, koriandrem...

  5. Do bramborové kaše přimíchejte topinambury, batáty, celer, fenykl, cuketu nebo mix zeleniny, která se připraví stejně jako brambory. Poměr brambor a jiné zeleniny 1:1 je tak akorát.

  6. Dbejte na to, abyste si dopřáli k hlavnímu jídlu i čerstvou zeleninu - ideálně si naplánujte hlavní jídlo tak, abyste měli zeleninu jak vařenou, tak sterilovanou i čerstvou. Pokud vás tlačí čas nebo nemáte na složitá jídla náladu, pak postačí nakrájet např. rajče, okurku k hlavnímu jídlu.

  7. Jíme i očima, dbejte na to, aby se vám na první pohled jídlo líbilo, budete ho jíst s větší chutí.

  8. Přijďte na chuť zeleninovým polévkám. Vývary či krémové polévky zasytí a dodají potřebné živiny. Používejte libeček, petrželku, celerovou nať pro zvýraznění jejich chutí. Vyvarujte se chemickým ochucovadlům, které potlačují přirozenou chuť a navozují závislost.

  9. Naučte se díky bedýnkování zpracovávat natě, poznejte jejich možnosti využití s našimi tipy na vaření a minimalizujte odpad z vaření.

  10. Když si připravujete ke svačině, snídani nebo večeři chléb s pomazánkou, tak nezapomeňte přimíchat čerstvé bylinky, natě, pesto, cibuli nebo zeleninu. Vzpomeňte na to, že úprav zeleniny je mnoho, můžete ji krájet a strouhat tak, aby doplnila chuť pomazánky k vaší spokojenosti

 

+ 2 tipy na další využití zeleniny:

1) I moučníky mohou být zeleninové, připravte si k odpolední kávě mrkvový koláč, celerové sušenky nebo mls z červené řepy.

2) Hranolkování z různých druhů zeleniny vás začne bavit - rozehřejete troubu na 250°C a pečete 10 minut mix zeleniny na pekáči, který je ochucený tymiánem, olivovým olejem a špetkou soli. 

E-MAIL: info@ceskaselka.cz

TELEFON: +420 603887154

Použití cookies

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now